-->

Kalau Memang Tuhan itu ada Tunjukkan !!

Kisah ini nyata dan memang benar2 pernah terjadi, (Nama pelaku disamarkan) berawal dari sebuah permasalahan ada tidak nya Tuhan itu. langsung saja simak dan pahami percakapan di bawah ini

John bertanya pada seorang yang ber-ilmu (sebut saja Pak Rahmat) beliau adalah Guru spiritual di daerah Sarang-Rembang-jateng

-john : Saya ingin mengajukan tiga pertanyaan kepada panjenengan apakah panjenengan berkenan memberikan jawaban?

-Pak Rahmat : Sumonggo (silahkan) pertanyaan bagaimana?

-John : 1. Apakah Tuhan itu ada?Kalau memang Tuhan itu ada, tunjukan kewujudan Tuhan kepada saya
2. Apakah yang dimaksudkan dengan takdir?
3. Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukan ke neraka yang dibuat dari api?, tentu tidak menyakitkan buat syaitan, sebab mereka memiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah berfikir sejauh itu?”

Tiba-tiba Pak Rahmat tersebut menampar pipi John dengan kuat. Sambil menahan kesakitan

-John :
“Kenapa panjenengan tiba2 menampar pipi saya? apakah Panjenegan marah dengan pertanyaan itu ?
-Pak Rahmat : “Saya tidak marah… Tamparan itu adalah jawapan saya kepada 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya”.
-John :“Saya sungguh-sungguh tidak faham”,
-Pak Rahmat : bertanya “Bagaimana rasanya tamparan saya?”.
-John :“Tentu saja saya merasakan sakit”,
-Pak Rahmat : ” Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?”.
Pemuda itu mengangguk tanda percaya.
-Pak Rahmat : “Tunjukan pada saya wujud sakit itu!?”
-John :(Menggelengkan kepala tanda tak mampu menunjukkan wujud rasa sakit itu)
-Pak Rahmat :“Itulah jawapan pertanyaan pertama: kita semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat wujudnya.”
Pak Rahmat bertanya lagi, “Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya?”. “Tidak” jawab pemuda. “Apakah pernah terfikir oleh anda akan menerima sebuah tamparan dari saya hari ini?” “Tidak” jawab pemuda. “Itulah yang dinamakan Takdir” Terang Pak Rahmat
Pak Rahmat bertanya lagi, “Diperbuat dari apa tangan yang saya gunakan untuk menampar anda?”. “kulit”. Jawab pemuda. “Pipi anda diperbuat dari apa?” “ Kulit “ Jawab pemuda. “Bagaimana rasanya tamparan saya?”. “Sakit.” Jawab pemuda. “Walaupun Syaitan terbuat dari api dan Neraka terbuat dari api, jika Tuhan berkehendak maka Neraka akan menjadi tempat menyakitkan untuk syaitan.” Terang Pak Rahmat.



Posting Komentar

Subscribe Our Newsletter