-->

Mimpi Melihat Para Malaikat, Mimpi Mati, Mimpi Mayat, Mimpi Nabi Muhammad saw

Tabir Mimpi- Mimpi Melihat Para Malaikat, Mimpi Mati, Mimpi Mayat, Mimpi Nabi Muhammad  saw

Mimpi Melihat MALAIKAT:

Al-Ustaz Abu Sa'id berkata: "Melihat malaikat dalam tidur, jika malaikat itu yang dikenal  dan dalam keadaan bergembira, maka akan berlaku sesuatu bagi orang yang bermimpi.
Sesuatu yang dimaksudkan itu termasuklah kemegahan, kekuatan, berita menggembirakan, mendapat pertolongan setelah dizalimi, sembuh, setelah berpenyakit, tenteram setelah dalam ketakutan, kaya setelah miskin, bergembira setelah menderita, dapat menghajikan kawannya atau dia syahid dalam peperangan."

Mimpi melihat malaikat, maka pertanda akan memperoleh kekayaan.

Mimpi MATI 
*menurut Islam:
Mati: Melihat mati dalam mimpi adalah penyesalan daripada perkara yang sangat besar. Melihat seolah-olah anda mati, kemudian anda hidup lagi, bererti anda mempunyai dosa kemudian anda bertaubat.

*menurut Barat:

Mati: Melihat seolah-olah anda mati bererti anda diancam oleh orang atau situasi yang sudah membantu anda terlebih dahulu. Melihat mati dalam mimpi bererti nasib buruk dan dukacita bagi anda dan kawan anda. Melihat seseorang mayat bermakna akhir situasi. Melihat kawan yang mati boleh mengerti hanya anda akan meninggalkan dia.

Mimpi MAYAT 
*menurut Islam:

Mayat: Sesiapa yang bermimpi melihat mayat seseorang (yang sudah mati), seolah-olah dia mati lagi, lalu orang-orang menangisnya, yakni tidak sampai berteriak dan meratap, maka ini
menunjukkan akan berkahwin salah seorang zuriatnya. Sesiapa yang bermimpi menjumpai mayat, maka dia akan mendapat harta.

*menurut Barat:

Mayat: Khabar buruk perniagaan atau berkenaan dengan seorang yang tidak hadir.

Mimpi Bertemu Nabi MUHAMMAD S.A.W.:

Dari Sa'id bin Qais, dari ayahnya, katanya Rasulullah S.A.W. bersabda: "Tidak masuk neraka orang yang melihat aku dalam tidurnya."

Mimpi melihat bertemu dengan para sahabat Nabi, maka pertanda akan mendapatkan karunia dari Allah SWT.

Posting Komentar

Subscribe Our Newsletter